zaterdag 22 oktober 2011

Wat een puzzel!

Wat hebben de Illias, Faust, de Blechtrommel en Moby Dick gemeen behalve dat het literaire werken zijn? De andere overeenkomst is dat deze boeken en veel anderen op de puzzel (van 1500 stukjes) staan die ik van "de meisjes" (Bernadette, Gerda, Trudy en Truus) voor mijn verjaardag heb gekregen.
Wat een mooi cadeau voor een bibliothecaris. Nogmaals bedankt meiden.


Deze superleuke puzzel is een boekenkast, waarin behalve boeken een heel verhaal zich afspeelt. Die begint met het schrijven van een manuscript, het aanbieden aan een uitgever, corrigeren, drukken en uitgeven van het boek. Het boek komt vervolgens in de bibliotheek terecht waar het geleend wordt en uiteindelijk krijgt de schrijver de Nobelprijs voor de literatuur.


Normaal gesproken maak je eerst een boekenkast en zet je er dan de boeken in. In dit geval heb ik eerst de buitenkant van de kast in elkaar gezet. Nu ben ik bezig om een voor een de boeken erin te zetten. Gelukkig liggen de boeken, zodat ze er niet direct weer uitvallen zo zonder planken. Daarna leg ik de planken er pas tussen om het plaatje compleet te maken. Het is een hele klus, maar wat is het leuk en ontspannend te doen.


De meisjes zijn vet jaloers op me, maar mogen de puzzel van me lenen als ik 'm af heb. Dat wordt doorwerken dus.
Een stukje van de puzzel zie je hierboven. Als hij klaar is, volgt er nog een foto.

1 opmerking: