donderdag 15 september 2011

Corpus delicti

Wie heeft het nog nooit meegemaakt? Je loopt een winkel binnen en het alarm gaat af. Je hebt niet eens de kans gehad om wat te stelen. Meestal gebeuren die dingen bij een Kruidvat of Trekpleister. 
Op de foto het corpus delicti waardoor bij mij de alarmbellen gingen rinkelen bij een winkel. Winkeljuffrouw komt op me af. "Mevrouw, heeft u soms iets nieuws, nieuwe tas, nieuwe jas?". Juffrouw gaat eerst met de tas langs de poortjes, maar niks aan de hand. "Wilt u uw jas even uitdoen? " Zij met de jas door de poortjes en ook niks aan de hand. "Verder ga ik niet hoor", zeg ik, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Thuis nog eens goed gekeken, en ja hoor, toch zo'n labeltje in mijn broek die ik nota bene vorig jaar ook al droeg. 
Je weet dat je geen dief bent, maar het blijft vervelend dat gerinkel.

1 opmerking: