zondag 9 januari 2011

Eerste zaterdag in Julianadorp in het nieuwe jaar


Geen zaterdag als de andere die ik in Julianadorp werkte.
Het begon al niet goed. ’s Morgens alle tijd thuis, dus rustig een kopje koffie om daarna tot de ontdekking te komen dat over een kwartier de bus al zou gaan.
Powerwalkend naar de bushalte gelopen, daar even tas en wanten in het bushokje gelegd en even bijkomen. Toen de bus in, voor het eerst in al die jaren een vriendelijk groetende buschauffeur, die zelfs vriendelijk groette, toen ik de bus weer verliet. Het kan dus wel ha.
De wandeling naar de bibliotheek toe. Halverwege wierp ik een blik naar rechts naar de rieten stoeltjes die ik al 2 keer had gefotografeerd. Tot mijn stomme verbazing waren ze weg.
Waar waren ze gebleven, eindelijk naar binnen gehaald, met het grof vuil meegegeven?
Ik was gewoon ontdaan en ben even stil blijven staan. Nog een keer goed gekeken. Nee, echt, ze zijn weg.
Verder lopend nog iets vreemds. Waar eerst statige zwanen zwommen en met die kou en ijs heel veel eenden, dobberden nu alleen nog maar 2 meerkoeten. Waar waren die andere vogels?  De bibliotheek dus maar in. Computers opstarten ging niet zo makkelijk als anders, nog maar een keer opnieuw dus en toen had ik wel verbinding. Verder prettig gewerkt met Dini. Zelfs de klant die maandenlang mijn zaterdagmiddag bijna vergalde door aan het eind van de ochtend chagrijnig binnen te komen en weer weg te gaan, is de laatste weken vriendelijk. Komt misschien toch, omdat ik erg vriendelijk ben geweest tegen haar. Gezegd, dat ze zo’n leuk hondje heeft. Vriendelijkheid loont dus.
Afsluiten aan het eind van de ochtend. Help, de deur wil niet meer van het slot, moeten we hier de rest van het weekend blijven, nee toch? Halverwege de wandeling naar de bushalte weer help. Wanten liggen nog in de bieb. Weer terug, wanten (héél erg dure) niet te vinden, dus balend maar weer naar de bushalte. Waar zijn ze? Bij de bushalte laten liggen, toch ergens anders? Ik hoop dat zeer binnenkort te weten, want ik kan echt niet zonder.
Gelukkig verliep de rest van de dag wel volgens plan en kon worden afgesloten met een avondje schouwburg.



                      Station Den Helder Zuid, vlakbij de bushalte
                          

1 opmerking:

  1. Ja als het een maal tegen loop en dan uit onverwachte hoek een glimlach is de dag gelijk anders.

    En ook bedankt voor de hulp en raad.

    BeantwoordenVerwijderen