donderdag 9 september 2010

Ding 3 Web 2.0

  BOEK 3

Ik heb nog niet echt ervaring met Web 2.0 (maar dat zal de komende weken ongetwijfeld gaan veranderen).
Eerst was er de angst voor het onbekende en daarna toch ook een beetje huiverig om je zomaar ergens bij aan te melden. Bovendien nog meer tijd achter de computer doorbrengen en ik zit al zo vaak achter mijn laptop.
Mijn hoofd staat nu wel in mijn profiel, maar die foto is toch al te zien op de IBI-site en op posters in bibliotheken. Verder liever niet al te persoonlijke informatie en foto's op het internet. Wel is het leuk om andere foto's met mensen te delen en ik ga zeker in het weekend me al eens in Flickr verdiepen om daar iets mee te doen.                           




2 opmerkingen:

  1. Aah, ben jij dat? Ik loop dagelijks langs je heen en had al zo gevoel dat jouw profielfoto mij zo bekend voor kwam. Maar wel een mooi voorbeeld van een 2.0 service van de bibliotheek. Wat vind je daarvan? Zie je het nut van zo'n aanpak?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind IBI nog steeds een prima service van de bibliotheek. Een community, waarin het antwoord voor iedereen zichtbaar is en ook anderen (buitenstaanders) een antwoord kunnen geven, is een goede vervanger voor Al@din. Helaas wil de jeugd nog sneller antwoord en voor hen is het waarschijnlijk al te traag. Voor volwassenen die een betrouwbaar antwoord willen, werkt het nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen