zondag 19 september 2010

Ding 4 en 5 RSS

 BOEK 4 EN 5

Een paar jaar geleden bij een cursus al kennis gemaakt met RSS en feedreaders. Toen een reader geïnstalleerd op de computer, maar met Google reader is het helemaal geweldig. Je kunt nu vanaf iedere computer je feeds lezen. Al vanaf die tijd volg ik de RSS van de VOB. De feeds van de blogs die ik volg, heb ik meteen al toegevoegd. Dat maakt het volgen al heel gemakkelijk. En nu meteen bij de  aanbevolen sites me op de feeds geabonneerd. Wat ik erg jammer vind, is dat de website van onze eigen bibliotheek nog geen RSS biedt. Voor de klanten zou het erg mooi zijn om zich hierop te abonneren. In mijn zoektocht naar feeds ben ik bibliotheken tegengekomen die dat al hebben. Zelf heb ik me nu op een literatuur RSS en eentje van een fotografiesite geabonneerd.


                                           



5 opmerkingen:

  1. Wat is het liedje over dat Ding leuk! Ik zag hem via rss, maar kan hem nu op jouw blog niet meer vinden. Wat zie ik nu over het hoofd?
    En: onze site heeft wel een RSS. Ik heb hem gevonden maar weet nu al niet meer hoe. Hoe bedoel je: je doet soms maar wat....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, is dat even lekker. Ik zeggen dat er geen rssfeed is op jullie site, is ie er toch... Maar niet zichtbaar met een symbool. Kijk maar eens in de adresbalk van je browser. Goed opgelet Islandhopper.

    Da cluppie van jou is wel lekker fanatiek. Je hebt ze gelijk aan het werk gezet zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker goed van Islandhopper, dat ze dat zag. Had het altijd als een gemiste kans gezien dat we dat niet hadden, maar gelukkig hebben we toch rssfeeds. Ik ga meteen eens kijken en me er op abonneren.

    Ik ben ook blij met mijn fanatieke cluppie. Een gouden team hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja en streng dat ze is joh!!

    geen koekjes als we niet presteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb net geleerd dat die Browserbalk alleen bij Internet Explorer te zien is
    Zelf gebruik ik Google Chrome

    BeantwoordenVerwijderen