zondag 24 oktober 2010

Ding 12 Twitter

BOEK 12



Vorig jaar pas gehoord wat twitteren betekent en nu zelf al een account aangemaakt. Dit is het onderdeel waarvan ik voor mezelf het nut niet zo van inzie. Daarom heb ik het ook uitgesteld tot ik vond dat het er maar van moest komen. Dochterlief blij, yes mam kan ik je eindelijk gaan volgen. Kon dat voor die tijd niet dan?
Ook bij twitter kan je een leuk achtergrondje kiezen, dat is wel weer grappig.
Helaas zijn de meeste erg druk, dus maar een eigen foto geüpload.
En dan kom je tot de ontdekking dat zelfs zelfs je zwager en schoonzus al twitteren, nooit geweten.
Ik ben er nu een aantal dagen mee bezig en het principe is me wel duidelijk.
Wat ik me kan voorstellen is, dat als je een vraag hebt het goed is om die daar te stellen in de hoop dat je snel antwoord krijgt. Maar werkt het echt zo snel?
Ook moeten genoeg mensen je dan dus volgen.
En verder verspreidt nieuws zich veel sneller op twitter, dat is waar.
Zelf geef ik dan toch de voorkeur aan andere middelen, zoals mail en de telefoon.
Voor de bibliotheek zelf zie ik het nut er nu nog niet van in.
Misschien één twitteraccount voor de bibliotheek om nieuws te verspreiden?
Benieuwd hoe anderen hier over denken.

3 opmerkingen:

  1. Tot nu toe heb ik voor twitteren geen goed woord over. Misschien verandert dat als ik me er in ga verdiepen,we zullen volgende week wel zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zonder zelf te twitteren kan twitter heel handig zijn, alleen al door het volgen van bepaalde personen of media, bv politici, kranten, bedrijven etc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou en of is het iets voor de bibliotheek. Je kunt er gebruik van maken als je een antwoord op een vraag niet kunt vinden, of om vragen van anderen te beantwoorden. Uiteraard kun je (lokaal en literair) nieuws Twitteren en vertellen wat je als bibliotheek te bieden hebt aan lezingen etc... Er zijn al zoveel bibliotheken die het gebruiken.
    Om jouw vraag beantwoord te krijgen kun je ook vragen of jouw volgers jouw bericht willen doorsturen. Dat heeft mij al een paar keer heel snel aan de juiste informatie geholpen. Voor mij persoonlijk is Twitter de belangrijkste informatiebron geworden.

    BeantwoordenVerwijderen