woensdag 27 oktober 2010

Ding 13 Delicious

BOEK 13

                                 
Delicious kende ik tot nu toe alleen als tijdschrift met heel lekkere recepten.
Deze Delicious is minstens zo delicious als je een hoop favorieten hebt.
Bij sommige van mijn favorieten denk ik, wat kan ik daar ook alweer mee doen. Door ze een of meer tags te geven, is het veel makkelijker om ze terug te vinden.
Als je computer crasht (wat me al een paar keer is overkomen), heb je nu mooi je favorieten nog. Ik had veel favorieten vanwege het inlichtingenwerk en de kraker- en Serendipcompetitie en die heb ik al 2 keer opnieuw moeten verzamelen. Dat overkomt me nu dus niet meer.


Net als bij de andere dingen ook hier weer een account aangemaakt. Het gaat via Yahoo. Dat account was er al dankzij Flickr. Daarna aanmelden bij Delicious en bookmarks plaatsen. Tenslotte de Deliciousknop toegevoegd.


Gebruik voor de bibliotheek lijkt me duidelijk. Zowel voor het inlichtingenbureau, voor het personeel en ook om de klanten attent te maken op bepaalde sites.




6 opmerkingen:

  1. Zo te lezen is dit wel een handig Ding.Ik ben benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Best wel handig, ja.

    Maar veel werk en je moet goed organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is iets wat we bij ''10 dingen'' niet doen, maar was er toch benieuwd naar en klikte dus even op jouw ''my delicious favorites''. Ziet er heel professioneel uit. En er staan ook hele mooie bij; Archipedia, Beeldbank WO2 en Alles over Nederland vroeger. Die laatste twee leken me ook heel interessant voor m'n dochter, heb ze zomaar bij m'n eigen favorieten gezet...wel brutaal hè? Maar niet mbv Delicious, weet niet hoe dat moet en dat hoeft ook niet. Wel enorm bedankt voor dit moois ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is helemaal niet brutaal hoor. Juist het idee van dingen delen. Dit is er dus eentje van.
    Ik hou me aanbevolen voor leuke sites. Dus als je er eentje weet, geeft het maar door, dan zet ik 'm weer bij mijn favorieten in Delicious dus.
    En daar kan jij de site dan ook weer terugvinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er mooi en overzichtelijk uit misschien wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij is Delicious ideaal voor het serendipcompetitie, omdat het je zo goed kan helpen bij het vinden van onverwachte sites.

    BeantwoordenVerwijderen