zaterdag 2 oktober 2010

Volgen en gevolgd worden

Je meldt je aan als volger en dan?
Ga je die persoon ook echt volgen of blijft het daarbij?
Ik denk zelf dat je dan toch regelmatig een bezoekje aan dat blog moet brengen.
De google-reader maakt het gemakkelijk. Staat er een nieuw berichtje op, dan word je daarop geattendeerd en kun je dat lezen en er evt. op reageren, want dat is de bedoeling natuurlijk.

Gevolgd worden betekent dat je op je eigen blog een blik werpt.
Zijn er reacties geplaatst? En daar reageer jij dan weer op.

Iedereen heeft het druk. Je kunt voor een ander niet beoordelen hoeveel tijd hij/zij heeft. Niet alleen een drukke baan, maar ook een druk gezins- en of sociaal leven kan het moeilijker maken om tijd te vinden om een berichtje te plaatsen of om te reageren op een ander blog.

Een half uurtje per dag even kijken, wat schrijven, berichtje plaatsen en reageren moet toch te doen zijn? En is ook noodzakelijk om de 23 dingen goed af te ronden.

En als je het moeilijk vindt, is er altijd nog je begeleider.
Die kan je helpen, als je er niet uitkomt.

7 opmerkingen:

  1. Joke, in je dashboard wordt aangegeven wanneer degene die jij volgt een nieuw blog toegevoegd heeft.
    Je wordt dan meteen doorgelinkt naar dat blog, zodat je niet steeds alle url's van de weblogs hoeft te checken.
    Groet Maaike.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat weet Joke vast wel al,
    maar weet ieder ander dat ook?

    Er wordt nog niet veel gereageerd op berichtjes van andere bloggers.

    Er zijn nog maar enkele fanatieke "reageerders" en ik denk zomaar dat Joke iedereen een duwtje wil geven: Kom op lees en reageer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gezegd. En ik word al heel blij als ik zie wat jullie onderling doen. Natuurlijk zie je de één meer dan de ander, maar dat is in een gesprek toch ook zo. Ga zo door. M'n rss-lezer ontploft bijna....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha mooi zo. Ik hoop dat ie het 23 dingen lang volhoudt, want ik vrees dat we nog wel even doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben achter met volgen en dus kan het ook 'achter'volgen genoemd worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ak Als je toch gaat woordspelen:

    maar je kunt het wel volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Practical Joke, ik ben het helemaal met je eens. Een half uur per dag even lezen, reageren etc. moet inderdaad kunnen. Het lezen gaat mij goed af. Het reageren echter niet. Ik zit met het schaamrood op de kaken deze reactie te schrijven. In mijn hoofd moet ik een knop omzetten om ook te reageren en het niet bij lezen te houden.
    Jacinta

    BeantwoordenVerwijderen