zondag 14 november 2010

Alweer een week voorbij

Vorige week zondag 2 berichten geplaatst, omdat ik wist dat het de hele week erg druk zou worden en ik niet achter wilde gaan lopen.
Zo is er dus zomaar een week voorbij en heb ik niets meer geschreven. Wel getwitterd, gefacebookt en gereageerd bij collega's, want dat hoort er iedere dag wel bij.
De balans opmakend van de afgelopen week, constateer ik een nuttige tussenbijeenkomst van de 23 dingen. Eerst de bijeenkomst voor begeleiders en daarna voor iedereen. Interessant om te zien hoe verschillend er gedacht wordt over de cursus. De een ziet het als een verplichting, cursus voor het werk namelijk, en een ander als iets leuks, waarin je veel kwijt kunt. Ook de manier van leren kwam aan de orde. Door de een als prettig ervaren, je gaat zelf ontdekken en daardoor onthoud je het beter. Anderen willen liever bij de hand worden genomen. Zo blijken leerstijlen toch persoonlijk.


Wat ik leuk vind van de cursus:
-Iedereen krijgt de kans om eraan deel te nemen.
-Je kunt jezelf verrijken.
-Je kunt van elkaar leren.
-Je leert je collega's op een andere manier kennen.
-Je leert collega's kennen, die je nog niet kende.
En zo is er vast nog wel meer te noemen.
Zelf ben ik in ieder geval dankbaar dat ik deze kans heb gekregen en dingen ben gaan ontdekken, die ik zelf niet zo snel had opgepikt.
Ook heb ik geleerd om dingen te durven doen, op knopjes te drukken, terwijl ik normaal gesproken liever eerst een handleiding lees.
Ik heb zelfs een zelfgemaakte foto naar het Zondagsblad gestuurd, omdat mensen zo enthousiast op deze foto reageerden. Zou ik vroeger ook niet gedaan hebben.


O ja, en bij Prodigieus kun je op haar deeldocument nog aangeven, wat 23dingen met jou persoonlijk doet. Ook ik ben daar erg nieuwsgierig naar.
ps. wel een afwijking aan de cursus overgehouden voor het getal 23



4 opmerkingen:

  1. Ik vond de bijeenkomst ook nuttig. Natuurlijk slurpt de cursus TIJD in de drukste periode van het jaar (!) maar dat staat helemaal los van de KANS die we krijgen om dit proces met elkaar door te maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was goed om te zien en te horen hoe iedereen er mee omgaat.
    Niet alle Dingen spreken mij aan maar het is wel goed om er over te lezen en er mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dan denk ik dat ik dat je deze film moet gaan zien. Ook een obsessie voor 23.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip!
    Ziet er wel eng uit hoor, die film.

    BeantwoordenVerwijderen