dinsdag 2 november 2010

Ding 15 Googlemaps en streetview


BOEK 15



Het spelen met googlemaps en streetview heb ik achterwege gelaten, want dat is me wel bekend. Al heel lang gebruik ik googlemaps als ik ergens heen moet. Even de routebeschrijving uitprinten, eventueel aangevuld met een plattegrond van het laatste stukje van de route.
Ook streetview is superhandig. Allereerst leuk om te kijken hoe de omgeving eruitziet, maar ook om wat ijkpunten, herkenningspunten te hebben van waar je heen moet. Als je in de buurt bent, weet je alvast wat je kunt verwachten. Is er bij voorbeeld voldoende parkeerruimte?
Ik heb me direct gestort op de bonusoefening. Een eigen kaart maken die ik "Tips voor Groningen en Drenthe" heb genoemd en waar ik de musea en andere attracties in heb gezet van de afgelopen zomervakantie. Leuk om te doen, maar het duurde wel even voor ik door had hoe je de plaatjes erin kreeg. Gelukkig is er de hulpfunctie en met behulp daarvan is het me gelukt.
Als je op de kaart hieronder gaat staan met je muis, kun je 'm verschuiven.


Het nut voor de bibliotheek van dit ding is dat je op de website de routebeschrijvingen en kaarten kunt zetten of links daarvan.





Tips voor Groningen en Drenthe weergeven op een grotere kaart




7 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit en ook nog je eigen foto's er bij.
    Grappig dat we allebei een andere manier gevonden hebben.
    En hoe zie jij dit geheel om binnen de bibliotheken te gebruiken?

    Bijv thema's waarbij je een kaart als achtergrondinformatie kan gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zelf zo'n kaart te maken. Ik heb nu al zin om aan dat Ding te gaan werken maar ik ben nog niet zo ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @DOORNeuzen: waarom zou je dat nog niet mogen doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dit ziet er zó professioneel uit!
    Heb alle aangegeven plekjes aangetikt en toen kwam er zomaar een herinnering naar boven...de eerste vakantie met m'n eerste vriendje in Drenthe, we zijn toen naar dat openluchtmuseum in Schoonoord geweest. Herinner me nu ook de gemaakte foto's...bukken bij die kleine huisjes.
    Dat is 30 jaar geleden geweest, grappig...door jouw kaart komt dat nu terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de kaart geweldig, zo goed gedaan. Het is zo ook een leuke vakantie herrinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor de bibliotheek zelf, vooral toepassingen op de website. Plaatsbepaling van de bibliotheken op een kaart, foto erbij en de openingstijden. Standplaatsen van de bus en ook de tijden dat de bus er staat.
    En wat voor thema had jij in gedachten, waarbij een kaart van nut kan zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die laatste reactie was de bonus. Die van de standplaatsen heeft de Busman volgens mij al gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen