zaterdag 20 november 2010

Ding 19 Librarything

BOEK 19
Enthousiast al op 25 september een Librarything-account aangemaakt. Ik ben nu eenmaal toch een boekenmens. Mijn Shelfariboekenkast had ik 2 dagen daarvoor al geplaatst, omdat ik die zo mooi vond staan op mijn blog. Al die tijd is die dus ook blijven staan.
Deze week gezocht naar mijn Librarything. Hoe was ik daar ingelogd, help,gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, maar gelukkig toch weer terug gevonden. Voordeel van Librarything boven Shelfari is, dat je meer Nederlandstalige boeken kunt vinden, omdat je ook in het bestand van de KB kunt zoeken en ik vrij veel oorspronkelijk Nederlandstalig werk lees.
Nu nog wat boeken toegevoegd tot ik er 36 heb, dan staan ze namelijk mooier in de kast en heb je geen open plekken als de collectie wisselt.


Voor mezelf vind ik leuk om te zien hoeveel boeken je met iemand gemeenschappelijk hebt (met eentje 11 van haar 46 boeken, en 30 van haar boeken heb ik ook gelezen). Je wordt dan op ideeën gebracht van boeken die je waarschijnlijk ook zult kunnen waarderen.


Ditzelfde lijkt me voor klanten ook geweldig. Hoe vaak gebeurt het niet dat je in de bibliotheek hoort dat iemand alles van een schrijver al gelezen heeft. Heeft u niet iets dat daarop lijkt. De site die daar wel voor gebruikt werd, Romanadvies, daar werd ik niet blij van. Librarything is dan een mooie uitkomst. Koppeling aan je catalogus, op de website zetten, mensen recensies laten toevoegen? Dat zie ik wel zitten.
Kortom weer een fraai Ding.




Tja, en zo'n echte boekenkast en dan op kleur, ook leuk toch?



1 opmerking:

  1. Misschien een handig hulpmiddel voor mensen die een 'goed' boek zoeken... Ik vond net een hele leuke app van de bibliotheek Orange country library "Shake it!" voor de iPhone. Het is een fruitmachine die je ad random tips geeft. Kijk maar eens.

    BeantwoordenVerwijderen