maandag 15 november 2010

Ding 18 Youtube

BOEK 18


Dat je op internet filmpjes kon bekijken en ze er ook zelf op zetten, was me al bekend. Ik gebruikte het tot nu toe hoofdzakelijk om liedjes te beluisteren en voor het bekijken van filmtrailers.
Een tijdje geleden al ontdekte ik dat er ook veel instructiefilms op internet staan, zeer nuttig dus. Tijdens deze cursus heb ik er al enkele bekeken. Een filmpje is vaak verhelderender dan een stuk tekst. Mijn dochter heeft bij voorbeeld door een youtubefilmpje haar 6x6 Rubikscube kunnen oplossen.
Ook worden mensen ontdekt door Youtube, zoals de zangeres Esmée Denters die een paar jaar geleden bekend werd, doordat ze een filmpje van zichzelf plaatste, waarop ze een liedje zong van Justin Timberlake.


Toen we onlangs met de meisjes, DOORNeuzen, Glossy Gerda, Prodigieus, Trudge Out en Practical Joke, een dagje naar Amsterdam waren, ontstond het idee om hiervan een filmpje te maken en meteen een aantal van de 23dingen toe te passen. In het filmpje komen aan bod: delen, googlemaps, streetview. Een googledocument is gemaakt en er is over gechat. Het resultaat is een youtubefilmpje, de "meisjes"op zoek naar een TAS.


Voor de bibliotheek kan dit middel worden ingezet om activiteiten te filmen, instructiefilms te maken en die te gebruiken bij cursussen eventueel.

4 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch filmpje, dames! Een geweldige toepassing van Youtube en een voorbeeld van hoe we dit Ding in de bibliotheek kunnen gebruiken. Gelikt muziekje erbij: talenten van de KopGroep zijn weer gespot!
    Zeker toepasbaar voor allerlei instructies op de website. Ik ga me hier meteen in verdiepen. Zo wil ik het ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect ''meisjes'', wat is dat gaaf gemaakt.
    Vond die ''map-attack'' erg grappig.
    Muziek past er ook goed bij, werd alleen een beetje misselijk...later, tijdens die autorit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja he, levensgevaarlijk die plattegronden. Een mobieltje is veiliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pas maar op, straks worden jullie ook "ontdekt".

    BeantwoordenVerwijderen