zondag 28 november 2010

Naar je werk op zaterdag

Een keer in de 3 weken werk ik op zaterdagmorgen in Julianadorp.
Geen straf, gezellig om daar te werken. Het is alleen zo'n saaie weg ernaartoe. Tegenwoordig ben ik wat minder sportief en pak dus sneller de bus, hoewel ik daar ook niet blij van word. Eerst ruim 10 minuten lopen naar de bushalte. Dan wachten in een tochtig hokje. Vervolgens met de bus. Mijn ervaring is dat buschauffeurs op dat ritje altijd chagrijnig zijn hoe vriendelijk ik ook gedag zeg.
En het laatste stukje leg ik dan weer te voet af.


Gisteren had ik er iets op gevonden. Om de reis aangenamer te maken nam ik mij camera mee en bleek de weg ineens minder saai. Zoveel moois te zien om vast te leggen op de gevoelige plaat. Prachtige bomen, rijp op de takken, 2 eenzame rieten stoelen achter een tuin en vlakbij de bibliotheek 2 zwanen in het water. Bijna de bus gemist, en een vriendelijke buschauffeur.


Het was bijna jammer om te gaan werken, maar ook dat was aangenaam.

7 opmerkingen:

  1. hoi practical,
    Wat een mooie foto,s weer. Was het weer gezellig, zonder dames die denken alles te mogen zeggen?
    oOdrachten uitgevoerd,bv. library thing. Kom ik niet direkt in. Moet steeds weer wachtwoord geven, of moet je hiervoor en dag wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk onderwerp! Ik zie het zo helemaal voor me. Ga 1 dezer dagen ook maar eens met camera in hand naar het werk; dat levert dan vast wel de nodige blogvulling op.Wil ook nog een foto maken van nieuw soort bushokje dat dusdanig krap is dat je volgens mij niet op normale manier op bankje kan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zwanen zijn altijd een dankbaar onderwerp om te fotograferen he?

    en altijd je camera meenemen, want als je m niet bij je hebt zie je de mooiste dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het rondom Julianadorp toch mooi hé?
    Zelf probeer ik tegenwoordig ook een camera bij me te hebben als ik ga wandelen of fietsen, maar vergeet het toch ook nog te vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eenzame stoeltjes vind ik erg mooi, de kou komt er vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ak, ben benieuwd naar de foto van je bushokje.
    Denk trouwens dat dat voor jou niet echt te krap is.

    En ja Truus, Julianadorp is mooi. Maar een klein wandelingetje gemaakt en kon heel wat fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me erg leuk om met alle enthousiaste fotografen een groep te maken bij bijvoorbeeld flickr. Zijn al die mooie foto's gemakkelijk te bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen